Изправени сме пред избор дали да имаме дневен или нощен транспорт, обяви на пресконференция общинският съветник Ваня Григорова. По думите й няма достатъчен пътникопоток. С пресконференцията си тя отговаря на критиките от миналата седмица на Спаси София, че лобира за такситата.

"Хората чакат по 20-30-40 минути, защото няма достатъчно дневен транспорт", предупреди Григорова. Тя настоява за 10 линии нощен транспорт и безплатен градски транспорт. Но на първо време съветничката очаква да се подобри състоянието на градския транспорт.

"Този, който може да осъществи това, е Васил Терзиев. В същото време той трябва да осигури и автобуси, които да бъдат карани. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт, 420 часа е извънредният труд на година. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск", посочи Григорова. В същото време има тежък недостиг на шофьори.

"258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава. Шофьорите от нощните линии доработват и през деня", обяви Ваня Григорова.

По нейна информация 148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата. Нощната линия Н 1, която е от най-натоварените се оказва, че е запълняема на 19%. На 24% е запълняема другата натоварена линия Н2. В много дни обаче запълняемостта на нощните линии е на 2%. Линия 111 през деня е около 35% и достига до 70%.

"В същото време се чака много за автобус 111, много хора чакат на спирките, според жалбите на пътниците. Хората искат точност на автобусите", изтъкна съветничката. Линия 72 е с почти 100% запълняемост през декември. Тази линия е орязана с 2 коли, което създава неудобство за пътниците. Линията е редовна, няма кой да шофира, подчерта общинарката. Линия 280 стига до 120% запълняемост.

"Спада ползваемостта на нощния транспорт. Шофьор на нощен автобус извоза 50 души на смята. Дневна смята извозва до 600 пътници, а дневна смана на автобус 280-1200 пътника на смяна. Ако се спре нощния транспорт, ще се осигурят по 120 почивки на месец за шофьорите", отчете още Ваня Григорова.

Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията й за повече дневен транспорт.